Followers

25/10/2010

Today workout - Chest

Ok ni senarai workout tadi:
  • Sit up superset
  • chin up
  • bar dip
  • bench press
  • inline bench press
  • Incline dumbell press
  • decline bench press
  • pull over
  • Sit machine fly
  • Sit up super set
Latihan hari ni berjalan seperti biasa.

Senarai kat atas tu adalah exercise yang sempat gua buat tadi. Kesemuanya mengambil masa dalam 1 jam 30 minit. Ada sumber yang mengatakan, trainning workout ni tak payah lama-lama.

Masalahnya, gua tak puas main kejap-kejap. Kalau main kejap-kejap , nanti gua akan tercungap. Biasanya rest antara setiap set gua buat tak lebih dari 20 second.

Ramai yang tanya kenapa gua suka main gym tengah hari.

Sebabnya, tengah hari orang tak main gym. Bila tak ramai boleh la gua fokus betul-betul, kalau tidak asyik nak berborak je. Kalau datang gym nak berborak, baik pergi kedai mamak pekena teh tarik. Kita kena fokus pada muscle. Masa workout tu, kena fikir body part yang kita pump tu. Kalau fikiran melayang, darah tak mengalir betul. Kira roh workout tu tak ada. Macam tak ikhlas je main.

Venue hari ni, gym rakyat kbs.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat