Followers

22/10/2010

Hilangkan bosan ketika workout

mad sha dan ein

Pernah tak rasa malas nak workout?

Comfirm la pernah kan. Robot je tak pernah rasa bosan. Asyik buat benda yang sama. Pula tu ulang-ulang.

Ada beberapa faktor yang boleh kita buat untuk atasi masalah bosan workout. Beb, kena kaji juga beb pasal bosan workout. Kalau lu orang dah start bosan, maka kemungkinan besar lu orang akan berada di penghujung hayat workout.

Try la rasa bosan, pastu stop sehari. Gua jamin, akan melarut hingga ke seminggu. Lepas seminggu sedar-sedar dah sebulan. Bila perut dah besar, seluar dah ketat baru ada kesedaran balik. Gua dah rasa semua ni. Gua cakap-awal-awal, penyakit bosan ni pernah buat berat gua bertambah 30kg. Nak reduce balik, adalah terlalu sukar tau tak.

Macam ni, kalau bosan lu orang try tips ni:
  • dengar lagu sambil workout
  • cari partner dan workout sama-sama
  • partner untuk berborak pun jadi la
  • baca magazine sambil workout
  • tukar cara workout
  • usha benda-benda yang interesting, contohnya awek cun yang sedang jog( gua gurau je)
Gambar kat atas tu adalah salah satu cara menghilangkan bosan workout. Actually, untuk workout adalah lebih digalakkan ada partner.

Tapi jangan la sampai lebih dari 3 orang. Nanti badan cepat sejuk. Mana taknya, buat 10 kali bench press, pastu rehat 1/2 jam. Mana nak jadi beb. So, paling sesuai 2 orang sahaja. Gua? gua selalu main sorang. Pastu wak@coach gua akan cover gua. Dia akan check gua main betul atau tidak, pastu buat lawak bagi gua tension angkat besi.( gurau je)

Hari trainning gua lebih kepada back workout. Tapi gua ada campur shoulder sikit.
  • jogging 20 minit
  • sit up superset
  • Chin up + Bar dip as warm up
  • Wide-Grip Pull down 3style super set
  • One arm dumbell row
  • Dumbell bent over row
  • Bent Over laterall raise
  • Machine laterall raise
  • barbell bent over row
  • dead lift
Venue, gym rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat