Followers

14/10/2010

Today workout - Chest


Berlatih dan melatih.

Gua dah mula train member gua. Mad Shah dan Ein. Dua-dua ni baru nak start main gym. Dulu dorang main gak. Tapi dah lama stop. Pastu masa dorang main dulu tak serius. May be sebab tengok aku main gym tu yang dorang semangat tu.

Pada gua, tak kira macam mana pun dorang tu. Paling penting bagi gua semangat dan disiplin. Ada dua2 ni semua boleh jadi.

Hari ni gua workout part chest. Dalam minggu ni ni kali kedua gua workout chest. Kalau sekali seminggu gua rasa macam kurang. Tapi ada yang kata, cukup sekadar seminggu. Gua pernah try buat macam tu. Minggu berikutnya lepas workout chest, mesti rasa sakit. Sebab kurang workout. Chest ni major part badan kita. Muscle pun banyak kat situ. So gua beranggapan adalah lebih baik kalau workout 2 kali seminggu untuk part chest sahaja.

Workout hari ini:
  • Sit up superset
  • chin up
  • bar dip
  • bench press
  • inline bench press
  • Incline dumbell press
  • decline bench press
  • pull over
  • Sit machine fly
  • Sit up super set
Kalau lu orang follow today workout gua ni, nampak macam sama je senarainya. Memang sama. Sebab gua memang set untuk main tu je. Pada gua cukup untuk gua buat apa yang gua senaraikan.

Jenis exercise tak berapa penting sangat. Kalau buat banyak jenis, tapi tahap keberkesanannya sikit, baik tak payah. Lagi baik buat sikit, tapi fokusnya betul. Tahap keberkesanan pun tinggi. Baru betul. Ni tidak , angkat besi laju2. Dah macam ayam serama pula. Angkat pelan-pelan sudah. Yang penting fokus.

Venua, gym rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat