Followers

11/10/2010

Today workout - Chest

Kepuasan main besi akan tercapai bile kita boleh angkat berat2. Tu kata-kata beginner. Dulu gua pun cakap macam tu. Nak angkat yang berat-berat je. Masa tu badan kecik, tenaga pula tak kuat. Tapi besi yang nak di angkat berat nak mampus.

Tapi bila gua dah banyak belajar dari orang-orang yang senior dalam gym ni baru gua tahu.

Sebelum main gym, tanya dulu diri kita. Nak kuruskan badan ke? nak main angkat berat ke? atau nak bina badan?

Setiap persoalan tu akan bagi kita jawapan yang berlainan.

Tak cantik kalau di campur aduk. Nanti yang dapat cuma sakit badan. Lu orang bayangkan kalau badan keding macam apek, angkat besi 150 kg. Munasabah tak?

Kita cuma boleh angkat paling berat 150% berat badan kita. Kalau lebih nanti badan kita bakal mengundang sakit. Kalau lu orang tak percaya try la. Gua bukan doktor. Tapi gua dah masuk competition Mr Fitness. Ade la sikit ilmu.

Ok cerita latihan hari ni. Hari gua workout chest. So ini la senarai workout gua:
  • Sit up superset
  • chin up
  • bar dip
  • bench press
  • inline bench press
  • Incline dumbell press
  • decline bench press
  • pull over
  • Sit machine fly
  • Sit up super set
Actually tadi gua cuba main berat sikit bench press tu. Tapi cuma mampu angkt 80kg je. Tu pun repeatation cuma 15. Kira ok la tu. Buat ape nak angkat berat-berat tapi tak dapat hasilnya.

Petang ni ada staff ofice gua minta tolong ajar main gym. Pergi lagi gym petang ni. Penat juga gua rasa.

Venue gym rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat