Followers

28/03/2011

Today workout-Back-tricep


Apesal hari ni gua macam sempot je trainnig?

Gua rasa macam penat semacam. Tak macam biasa je. Cuma semangat je ade tadi. Rasanya gua dah makan lipo 4 biji hari ni. Pelik betul. Ke sebab gua ni kurang rest.

Masalah kurang rest ni memang selalu jadi kat gua. Gua cek balik malam tadi gua tido pukul 11, bangun pagi tadi pukul 6.30 pagi. Cam cukup je. Ke maka tak cukup ye? Em, tapi serius wa cakap tadi gua train memamg lawan dengan semangat. Kalau gua pikir penat memang tak trainning la jawabnya.

Ada satu soul teknik yang perlu lu orang amalkan bila workout. Kalau lu orang set nak buat exercise tu 20 kali, lu orang kene buat lebih dari 20 kali. Contoh macah luorang nak buat sit up la. Dalam kepala dah set nak buat 20 kali. Tapi bila lu orang buat, pastikan lebih dari 20 kali. Sebab, yang lebih dari 20 tu la bukti semangat kita. Pastu yang lebih dari 20 tu la yang beri kesan yang maksimum. Paham tak?

Trainning gua tadi, back dan tricep;
  • sit up superset
  • Chin up + Bar dip as warm up
  • Wide-Grip Pull down 3style super set
  • One arm dumbell row
  • Dumbell bent over row
  • Bent Over laterall raise
  • Machine laterall raise
  • barbell bent over row
Tricep workout:
  • Tricep pushdown
  • Overhead tricep extension by machine
Venue hari ni, gym rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat