Followers

07/03/2011

Home Gym-smart ser


Home gym.

Gua buat smart workout tadi. Kat rumah sendiri. Gua gunakan apa yang ada. Memandangkan rumah gua ada chin up bar dan dumbell yang sepasang yang setiap satu beratnya 10kg.

So apa gua buat?

Smart set workout ni perlukan 4 jenis exercise je. Satu set buat semua sekali. Smart set ni memerlukan gabungan upper dan lower bodypart exercise. Ha, tu yang menariknya smartworkout ni.

Ni exercisenya:
  • Chin up- upper 
  • Sit up - Lower
  • dumbell arm curl- upper
  • dumbell squat- lower
Inilah exercisenya. Buat 4 ni sekaligus, baru di kira 1 set. So berapa banyak set yang perlu buat, ikut kemampuan lu orang la. Gua buat 6 set tadi. Serius gua cakap, penat gile. Naik menggigil gua punya lutut tadi. Memang peluh habis gua.

Ok, jangan lupa, gua buat kat rumah je. Lu orang pun boleh buat. Gua sekarang ni gua tengah susun jenis lain punya smart workout, tapi basic still upper dan lower.

So, meh gua ajak lu orang pecahkan lemak!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat