Followers

05/03/2011

Today work out-Overall



Hari ke 5 trainning untuk minggu ni.

Bukan senang nak dapat 5 hari seminggu pergi gym. Minggu ni nampaknya memang puas gua trainning. Hari ni gua workout dari shoulder sampai la ke leg. Maknanya satu badan gua workout. Dari pukul 9.15 sampai 12.15. Tiga jam beb, memang puas.

Tadi masa kat gym, jumpa sharil. Member gym gua la, luorang mana kenal. Banyak juga sembang dengan dia. Pasal style workout. Dia kata, gua kena tukar cara trainning gua kalau nak lebih improve lagi. Gua pikir balik betul juga, nak tukar bentuk badan, kena tukar cara workout dan cara makan. Baru jadi. Jangan tukar angan-angan je .

Smart set.

Tu key word perbualan kami. Macam mana smart set tu? dan apa gunanya?

Smart set ni menggabungkan upper dan lower workout. Pilih 2 jenis exercise untuk upper dan 2 exercise untuk lower, then combine kan. Cuma perlukan 4 set je.

Contohnya, shoulder press+ arm curl untuk upper. Squat dan leg curl untuk lower.  Buat empat exercise ni terus tanpa henti. Maknanya shoulder press+arm curl+squat+leg curl= 1 set. Ulang sehingga 4 set. Jumlah rep pula untuk permulaan baik buat 10 kali je. Kalau dah power baru buat lebih. Berat yang oerlu di ambil hendaklah di tahap medium. Tak ringan sangat dan tak berat sangat.

Ni la smart set. Keberkesanannya adalah cepat menurukan berat badan sambil memaintainkan muscle. Bagus ni.

Next week gua nak try. Tengok, berkesan tak.

Venue trainning tadi, gym rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat