Followers

08/02/2011

Today workout - Shoulder


Main gym kene gigih, same la dengan diet. Kalau cerita pasal bina badan, memang tak lari pasal workout dengan diet. Dua tu memang dah wajib.

Kengkadang kita workout dah banyak, buat rep sampai 30 kali. Tapi hasil tak nampak. Agak-agak kenapa?

Cuba tengok cara kita main, betul ke tak. Adakah kita push sampai habis atau sekerat-sekerat? Gua pun tak lari dari main sekerat-sekerat. Actually pada gua la kan, bila main sekerat-sekerat ni selalunya berlaku bila gua angkat berat. Kalau gua main ringan, kebiasaannya gua akan push sampai habis.

Memang la push sampai habis tu bagus, tapi tak syok la kalau tak angkat berat-berat.

Jadual hari ni adalah shoulder workout.
  • Mula dengan sit up super set sebagai warm up
  • Chin up
  • Seated Military Press
  • Behind-neck press
  • Dumbell front press
  • Side laterall press
  • Bent over laterall raise
  • Alternate dumbell press
  • Twist alternate dumbell press
  • Dumbell low-pullesy raise
  • Up-right row
  • wide-grip pull down
Venue hari ni, gym rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat