Followers

23/02/2011

Kenapa mesti bina badan

Dah tua pun tough

 Ramai cakap," lu ni zul tak elok la join sukan ni. Bogel je atas pentas."

Memang bina badan punya contest memerlukan pesertanya berbogel. Actually dalam Islam gua kategorikan haram. Sebab dedah aurat. Mau tidaknya, pakai spender je atas pentas.

Gua memang tak akan masuk contest tu. Gua tau mana elok mana tak elok. Tapi, gua suka sukan ni. Makna katanya, gua ke gym untuk keluarkan otot kan badan. Pastu untuk kuatkan badan. Nak bagi badan nampak lawa bile pakai baju. Perhatikan ayat gua," bila pakai baju."

Dari kecik gua suka akan sport yang pertandingkan kekuatan. Sebab tu gua suka gusti lengan, tarik tali angkat berat, silat or martial arts dan lain-lain. Tapi untuk game tu semua, kita perlu ada strenght. Kalau tak, comfrim-comfirm kalah punya. Sekarang ni gua dah start main tarik tali. Memang hasilnya cemerlang. Lepas ni gua teringin nak join arm wrestling.

Bila nak kuat badan mesti besar. Kali ni gua tengah buat, badan tak besar macam bodybuilder mast salleh tu, tapi kuat.

Tanggapan orang ramai, bila besar mesti kuat. Tapi teori tu semestinya betul, dan tak salah. Kekuatan ni sebenarnya adalah soul. Gua puji orang badan kecik tapi kuat.

Sebab tu gua pergi gym..

1 comment:

Ina said...

AS Salam..saya tak suka org badan ketul-ketul..he.he..tapi pegi gym untuk kesihatan tu bagus.
http://inanazir.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat