Followers

08/11/2010

Sunday workout

Latihan hari ahad.

Semalam gua datang awal gila. Pukul 8.30 dah sampai gym. Gua datang awal sebab tengah hari tu gua nak pergi kenduri kahwin member gua. Sampai KBS gym belum buka lagi.

Wak cakap masuk je. Kebetulan hari wak pergi melaka. So, gua buat macam bapa gua punya gym la. Pasang lagu kuat-kuat. Trainning ahad tu gua buat over all workout. Lagipun lama dah rasanya gua tak buat Overall workout. Gua guna modul beginner yang gua belajar masa kat Melaka.

Beginner course ni gua belajar since gua sekolah menengah lagi.

Ni set trainning gua semalam.:
  • Seated military press
  • front dumbell raise
  • Seated lateral raise
Chest workout:
  • Bench Press
  • Dumbell fly
  • Pull Over
Arm workout:
  • Alternate arm curl
  • tricep dumbell extension
  • bar reverse curl
Leg workout:
  • Leg curl
  • Squat
  • leg extension
Setiap exercise gua buat 6 set. Ok, sebut pasal set, setiap kali gua buat overall workout gua akan gunakan piramid set.Camne tu.

Macam ni, contohnya kita nak buat bench press. Set 1, dan 2 buat ringan. Biasanya set 1, just nak warm up muscle je. Set kedua boleh tambah sikit. Set 3 kalau boleh, tambah weight sehingga bench press kita dapat buat sampai 12 repeatiation je. Set ke 4 kita tambah weight yang mana repeatiation bench press tu kita cuma mampu angkat sampai 8. Set ni penting, sebab ia bakal menambah strength kita nanti.

Set 5 dan 6 boleh reducekan weight tu. Kalau boleh repatiation buat la lebih. Lebih kurang macam set 1 dan ke 2.

Ok, boleh cuba, tapi nak senang perlu belajar dengan trainner yang leboh otai. Venue semalam di GYM rakyat KBS.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat