Followers

04/11/2010

Jogging


Jogging ni best.

Sesuai untuk riadah ringan. Sesuai juga untuk release tension. Sebab gua pun akan berjogging kalau gua tension. Dalam kepala ingat kalau jogging laju-laju boleh lari dari masalah.

Tapi, ha ada tapinya. Ahli bina badan tak sesuai jogging. Kenapa?

Hari tu, wak tegur gua jangan jogging lagi. Bodybuilder mana boleh jogging. Pernah tengok body builder jogging?

Gua pernah tengok the rock jogging.

Actually, untuk reduce berat jogging tak la effective sangat. Lebih baik berbasikal dari berjogging. Tapi untuk stamina ia sangat baik. Gua pun ingat selama ni kalau jogging, berat badan akan cepat turun. Salah semua tu.

Bodybuilder tak boleh jogging. Sebab nanti mascle akan pecah. Lepas tu badan akan jatuh. Jadi gelebeh je. Tak percaya? Lu orang pernah tengok tak Sazali samad jog?

Hari ni trainning gua agak slow. Mulanya nak main chest. Lepas gua warm up, gua saja pum untuk back workout. Tapi rasa macam tak ada energy plak. Pelik juga gua. Dah makan Lipo 6 x pun still tak ada energy.

Baru gua ingat since ahad , gua tak ada rest. Patut la tenaga tak ada. So petang ni gua off gym. Besok semestinya pergi.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat