Followers

13/04/2011

Gym , ubah gaya hidup gua!


november 2010
Tak ramai bodybuilder Malaysia yang ade blog, gua? nak kata body builder, badan tak macam arnold lagi. Tapi memang meminati gym.

Gym gaya hidup yang urban. Kenapa ye?

Pada la, bila gua start main gym, gua banyak tahu pasal badan sendiri. Kesedaran menjaga permakanan, pastu motivasi nak ubah bentuk badan. Ya la, gua dah berkali gemuk dan kurus. Bila badan gemuk, keyakinan kurang. Pastu buat benda semua malas. Tapi bila orang gemuk pergi gym, dia akan ada motivasi nak cabar diri sendiri.

Secara tak langsung dia akan mengubah bentuk badannya dengan sendiri. Keyakinan diri pun bertambah. Dulu gua selalu juga kene kutuk, bontot besar, dada macam perempuan.

Tapi, bila main gym sungguhpun tak kuruskan badan lagi masa tu, gua tak heran dengan ejekan semua tu. Sebab masa tu gua tau, gua ada kemampuan yang orang lain tak ada.
feb 2010

Gua dah rasa dah semua tu, bila kita kurus pun kena  kutuk juga kan. So, moralnya, orang akan selalu mengata, tapi kita . Kita macam mana, nak kalah dengan kutuk orang, atau nak melawan dengan semangat. Itu yang urban bagi gua.

Ada significan ke? lantak la.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

strongest men! are U dare?

click bebanyak cepat